Marine-versjonen av Litespeed er utstyrt med et hybrid bremsesystem, som deler noen elementer av Cobalt-bremsen – fast spindel, store varmetransporterende koniske overflater, klikkstopp-bremseknapp. LS M har komposittlagre, og er utstyrt med det samme lineære fjærsettet som finnes på LS F, optimalisert for hver snellestørrelse.
I likhet med vår koboltsnelle har den en IPX8 vanntett vurdering til 100 fot. LS M-ramme og spole deler den samme åpne strukturen som LS F, med vekt på større stivhet og stabilitet. Kunsten til fluesnellen stammer fra vitenskapen om fluesnellen, men på slutten av dagen tjener både kunst og vitenskap, når de holdes i balanse, til å få oss til å smile.
Produsert i U.S.A. og montert i Boise, Idaho.
- Hybrid kobolt-stil drasystem:
- Største arbor-diametre tilgjengelig til dags dato
- De letteste snellene for størrelse til dags dato – fortsatt ekstremt sterk struktur
- Trykkklassifisert (IPX) bremsesystem
- Gjenget muttersnelle oppbevaringssystem
- Større høyt dreiemoment (opptil 15 lbs) Delrin/Teflon kompositt drag
- Bremsefjærer med lineær fjær
Item |
Diameter (mm) |
Width (mm) |
Weight (gr) |
Rod wt |
Line capacity |
Litespeed Marine 6 |
105 |
24 |
156 |
WF 6-7 |
150 yds 20# |
Litespeed Marine 8 |
118 |
24 |
161 |
WF 8-9 |
250 yds 20# |
Litespeed Marine 10 |
122 |
25 |
184 |
WF 10-11 |
250 yds 30# |
Litespeed Marine 12 |
130 |
30 |
227 |
WF 12-13 |
300 yds 30# |
- Ikke fjern sveiva eller den to-hullede mutteren i midten av sveiva av noen grunn.
- Sørg alltid for at lokket til kulelagrene er stram, spesielt før du bruker spolen første gang eller etter at du har snudd retningen på sveiva. Sørg for å sjekke med jevne mellomrom at hetten sitter godt på; den skal alltid strammes godt for hånd, ikke bruk verktøy.
- Bremse-systemet er ment å fungere smørefritt. Ikke bruk noen type olje eller smøremiddel i eller rundt bremsesystemet. En liten mengde WD-40 kan påføres på sveiva for å fjerne smuss som har dannet seg mellom håndtaket og skaftet.
Ferskvannsbruk: Skyll av og til spolen grundig under rent rennende vann og tørk av spolen og rammen for å fjerne rusk eller smuss. Sørg for å tørke av spolen og hold den fri for rusk. Saltvannsbruk: Sørg for å skylle spolen under rent rennende vann etter hver bruk i et saltmiljø. Skyll bremsen av og til ved å gjøre følgende: Fjern spolen, skru av lokket og fjern den røde og sølvfargede clutchenheten. Skyll alle komponenter, inkludert innsiden av Bremse sylinderen, grundig med rent rennende vann. La alle komponenter tørke helt før de monteres igjen.