Generelle spørsmål

Hvorfor tar det ekstra tid å behandle delebestillinger?

 

Delebestillinger involverer spesialbestillinger av produkter som ikke er en del av vårt vanlige sortiment. Dette krever ekstra tid og håndtering fra flere avdelinger hos oss.

 

Er en delebestilling bindende?

 

Ja, en delebestilling er bindende, forutsatt at vi klarer å skaffe den ønskede delen. Dette skyldes at vi spesialbestiller varer som normalt ikke er tilgjengelige i vårt ordinære sortiment. Vi anbefaler grundig gjennomgang av produktinformasjonen før du fullfører bestillingen for å sikre at du mottar riktig del.

 

Jeg får ikke logget inn meg inn / Har ikke registrert bruker

Om du ikke får logget inn på brukeren din kan det være flere årsaker. Den vanligste er at man enten har glemt passord, opprettet en bruker uten å registrere passord eller handler via Klarna Checkout uten å opprette bruker hos oss. I alle disse tilfellene kan du trykke "glemt passord" og få du vil motta en epost for oppretting av nytt passord.

 

Dersom du av andre årsaker ikke får logget deg inn kan du kontakte oss på e-post, chat eller telefon.

Kan jeg endre eller avbestille ordren min selv?

 Endring av ordre

Om du har behov for å gjøre endringer kan dette kun gjøres av våre medarbeidere på kundesenteret så lenge ordren har status som "åpen". Ta derfor raskt kontakt med oss på telefon 33 46 07 57 eller chat. Hvis du sender e-post kan du risikere at din ordre blir sendt uten at vi får endret slik du ønsker.

 

Så fort status endrer seg til "plukkliste", er det ikke lenger mulig å gjøre endringer. Det er heller ikke mulig å legge til varer som øker totalbeløpet på ordren. Vi kan kun bytte til varer som har samme eller lavere pris.

 

Du kan sjekke ordrestatus her: 

Ordrestatus

 

 Avbestilling

Hvis du ønsker å slette en ordre, kan du gjøre det selv inne på ordrehistorikken, så lenge ordren står med status "åpen. Er ordren under plukking eller sendt, er det for sent å avbestille din ordre selv. Kontakt oss så raskt som mulig på telefon 33460757 eller chat, så vil vi forsøke å løse dette. Sender du en e-post med beskjed om at vi skal slette din ordre kan det hende at vi har sendt ut varene før vi leser e-posten din.

 

 Angrerett

Dersom varene er sendt før du fikk avbestilt eller du av andre årsaker ikke ønsker varene, må du benytte angreretten.

 

Se vår side om Angrerett for utfyllende info om Angrerett. 


Betaling og refundering

Jeg har avbestilt en ordre, men ikke fått tilbake penger

 

 Visa, Vipps og Mastercard:

Om du har betalt med Visa, Vipps eller Mastercard er beløpet kun reservert frem til ordren sendes fra vårt lager. Om ordren blir avbestilt før ordren er sendt fra oss blir reservasjonen slettet. Det vil si at beløpet ikke blir tilbakebetalt, men pengene blir tilgjengelig på din konto. Dette tar normalt 1-5 virkedager. Det samme gjelder om vi sletter en eller flere varer fra en ordre, da endrer beløpet seg og det trekkes kun for varene som leveres.

 

 Klarna kortbetaling

Dersom du har betalt med kort via Klarna Checkout blir beløpet trukket med en gang. Beløpet blir da tilbakebetalt via Klarna. Dette tar normalt 2-7 dager.

 

 Klarna faktura og delbetaling:

Om du har valgt Klarna Faktura, delbetaling slettes denne med en gang.

Jeg har returnert en vare, når får jeg tilbake pengene?

Så fort vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en kreditnota på e-post. Hvor lang tid dette tar avhenger av betalingsmåte og sesong. Du kan se status for returen din her:

 

 Visa, Mastercard og Vipps

Tilbakebetales normalt i løpet av 3-5 virkedager etter at returen er mottatt og behandlet.

 

 Klarna

Tilbakebetales via Klarna, normalt 5-14 virkedager. Dersom du har valgt Klarna og ikke betalt fakturaen vil beløpet for returnert vare trekkes fra og du vil motta ny oppdatert faktura fra Klarna

 

 Gavekort

Dersom du har betalt med gavekort trenger vi kontonummer for å kunne tilbakebetale. Normalt tar dette 2-6 dager.

Hvorfor påløper det en behandlingskostnad på 140,- NOK ved delebestillinger?

Ved bestilling av deler tilkommer en behandlingskostnad på 140,- NOK. Dette skyldes at delebestillinger er spesialbestillinger av produkter som ikke er tilgjengelige i vår nettbutikk. Denne ekstra kostnaden dekker den nødvendige tid og håndtering fra flere avdelinger hos oss.

Frakt og levering

Når får jeg pakken min?

 

Normalt pakker vi og sender ordre samme dag fra vårt lager i Sandefjord, om pakken bestilles før kl 15:00 (gjelder kun lagervare). I høysesong kan det ta noe lenger tid. Du vil motta en leveringsbekreftelse med sporingsnummer så fort pakken leveres til posten.

 

Normal leveringstid er 1-7 virkedager. Leveringstiden vil variere avhengig av fraktmåte og hvor i landet pakken skal sendes.

 

Om du ikke har mottatt leveringsbekreftelse innen noen få dager, kan dette skyldes at du har bestilt én eller flere varer som ikke er på lager. Dette kan du sjekke på ordrebekreftelsen din, eller logge deg inn på "min side - ordrehistorikk". Der vil du finne status på ordren, og evt om en eller flere varer står i rest.

Jeg har bestilt en vare som ikke er på lager når kommer den?

Har du bestilt varer som ikke er på lager, vil vi bestille opp fra leverandøren med en gang. Estimert leveringsdato viser normal leveringstid inn til vårt lager. Denne kan variere noe. Om varen blir forsinket vil vi oppdatere leveringsdato på din ordre. Du kan logge deg inn på "min side - ordrehistorikk" for å følge med på status. Vi vil gjøre vårt beste for å holde deg som kunde oppdatert

Kan dere sende varer fra butikklager?

Nei, det kan vi dessverre ikke. Alle varene som bestilles på nettsiden blir sendt fra nettlager. Om det er tomt på nettlager vil varen(e) bestilles fra leverandør. Om leverandørlageret er tomt, eller det er andre forsinkelser vil vi hente varer fra butikklager.


Retur og service

Hvilke returalternativer finnes?

 

 Returlapp

Om du ønsker å benytte deg av våre fraktpriser må du registrere returen på nettsiden. Du vil straks motta en ferdig frankert returetikett fra Bring. Om returen registreres senere enn 14 dager etter mottatt vare vil en returavgift på 79,- trekkes automatisk fra tilbakebetalingsbeløpet ditt. Returene godkjennes manuelt, du vil derfor ikke motta returlapp utenfor våre åpningstider. 

Du kan også returnere direkte til adressen under. Husk at vi trenger ordrenummer og informasjon om hva du ønsker. 

Vi refunderer ikke for fraktkostnader for sendinger og henter ikke ut sendinger med oppkravsgebyr

 

 Pakk varene

Pakk varene i originalemballasjen, og legg dem i en passende eske sammen med angrerettskjemaet som er sendt på e-post tidligere (det er også mulig å laste ned nytt angrerettskjema via denne linken). Bruk gjerne esken varene ble sendt i, og teip fast den nye fraktetiketten over den gamle. Husk at vi trenger originalemballasjen, så den må ikke skrives eller teipes på.

 

 Send

Lever retursendingen der du hentet den, eller på nærmeste postkontor/post i butikk.

 

 Bytte av størrelse/farge:

Om du ønsker å bytte i en annen størrelse eller farge, så registrerer du returen som vist over. Vi bytter størrelse eller farge til samme pris som opprinnelig ordre. Vi kan ikke bytte mot et mellomlegg, så dersom du ønsker å bytte til en annen vare med høyere pris vil du bli refundert, slik at du kan handle på nytt selv.

 

 Raskeste bytte

Du kan også velge å kjøpe ny vare med en gang og få refundert beløpet og bestiller selv varen du ønsker i en ny ordre. Så fort vi har behandlet returen din tilbakebetaler vi beløpet for varen minus returfrakt. Om varen du kjøpte hadde en lavere pris, pga tilbud eller annen rabatt må du kontakte kundesenteret som vil gi deg ny rabatt slik at du kan bestille på nytt til samme pris.

 

 Tilbakebetaling

Visa, MasterCard eller Vipps: Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt returen din. Så fort vi har registrert og ferdigbehandlet returen, tilbakefører vi umiddelbart beløpet for varen(e) til deg. Dersom du har valgt Klarna som betalingsmåte vil du motta en mail med info fra Klarna om hvordan du får tilbake pengene. Om fakturaen ikke har betalt enda, slettes det utestående fakturabeløpet

 

 Pengene tilbakebetales normalt innen 14 dager etter vi har mottatt returen.

Visa/Mastercards: Tilbakebetales normalt i løpet av 3-5 virkedager etter at returen er mottatt og behandlet. Klarna: Tilbakebetales via Klarna, normalt 5-14 virkedager

 

 Returadresse

Skitt Fiske AS

 

Nygårdsveien 78

 

3221 Sandefjord

Hvordan bytte en vare jeg har fått i gave?

Om du har fått en vare i gave, og ønsker å bytte størrelse eller farge så hjelper vi deg gjerne med det. Send oss en e-post til post@skittfiske.no med følgende informasjon

 

  • Hvilken vare gjelder det
  • Hva du ønsker å bytte til
  • Kvittering for kjøpet. Dette kan være et ordrenummer, eller så vil det i de fleste tilfeller være nok med navn, e-post eller telefonnummer på bestiller
  • Kundenummer på retursending - Kundenummer finner du her:

    Minside

Hvordan registrere retur om du ikke har registrert bruker?

Om du har handlet hos oss uten å opprette passord og ikke får logget inn for å registrere retur, kan du klikke på «glemt passord» som du finner her: Login

 

Du vil straks motta en e-post for oppretting av passord. Gå deretter til

Retur for å registrere returen og motta returlapp på e-post.

Jeg har mottatt en skadet vare, hva gjør jeg?

Etter at du har mottatt produktene bør du, så snart du har anledning til det innen rimelig tid, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler ta kontakt med oss.

 

Skulle det være mangler ved din levering, ikke nøl med å kontakte oss snarest slik at vi kan løse problemet så raskt som det lar seg gjøre.

Jeg har returnert en vare, når får jeg tilbake pengene?

 

 

  Så fort vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en kreditnota på e-post. Hvor lang tid dette tar avhenger av betalingsmåte og sesong. Du kan se status for returen din her:

 

 Visa, Mastercard og Vipps

Tilbakebetales normalt i løpet av 3-5 virkedager etter at returen er mottatt og behandlet.

 

 Klarna

Tilbakebetales via Klarna, normalt 5-14 virkedager. Dersom du har valgt Klarna og ikke betalt fakturaen vil beløpet for returnert vare trekkes fra og du vil motta ny oppdatert faktura fra Klarna

 

 Gavekort

Dersom du har betalt med gavekort trenger vi kontonummer for å kunne tilbakebetale. Normalt tar dette 2-6 dager.

Hvordan registrer jeg en retur?

  • Gå inn på www.skittfiske.no eller skittjakt.no og logg deg inn på din kundekonto.
  • Klikk deg inn på "Min Side" og velg "retur".
  • Søk deg frem til riktig ordre og trykk på "returner"
  • Velg vare og antall du ønsker å returnere og trykk "neste". I neste steg velger du årsak og evt. ekstra info og trykk "neste".
  • Kontrollerer du at du har registrert riktige returopplysninger, og bekreft returforespørsel ved å trykke på "send retursøknad".